Vragen

Snel, efficiënt en behulpzaam (net als ProCollect)

Wat is debiteurenbeheer?

Klanten worden debiteuren wanneer ze een factuur hebben ontvangen die nog niet betaald is. Debiteurenbeheer wordt uitgevoerd om de klant zijn factuur te laten betalen. In theorie het liefst binnen de gestelde betalingstermijn. Maar uit de praktijk blijkt dat dit ook vaak pas daarna gebeurt, wat het proces nog belangrijker maakt. Debiteurenbeheer bevat alle stappen die nodig zijn om een persoon of bedrijf zijn openstaande rekening te laten betalen.

Waar kan ik terecht met vragen?

U heeft vragen over een specifieke zaak? Om hier antwoord op te krijgen kunt u contact opnemen met het, in de naar u toegestuurde correspondentie vernoemde e-mailadres. Of doormiddel van een telefonisch gesprek op: 0345-796171. Vermeld hierbij te allen tijden uw dossiernummer. 

Mijn debiteur kan de rekening niet betalen. Wat is er mogelijk?

Graag komen we in contact met uw debiteur om het verhaal aan te horen, in overleg bij grotere bedragen of lange betaalregelingen kan het zijn dat wij aan uw debiteur het overzicht van financiële gegevens opvragen. Indien uw debiteur een particulier is dient hiertoe in ieder geval een kopie van een maand specificatie van zijn/haar inkomsten (salarisstrook, specificatie uitkering) te worden overlegd. Voor bedrijven dient een voorstel onderbouwd te worden met financiële informatie en de redenen voor de regeling, zodat aannemelijk wordt dat de regeling noodzakelijk en redelijk is. Dit moet de debiteur doen binnen de in de sommatie genoemde termijn.

Waar kan ik me aanmelden voor een vrijblijvend gesprek?

U bent verantwoordelijk voor de financiële zaken van uw onderneming. Of u de eigenaar bent, u verantwoordelijk bent voor de administratie of de creditmanager bent, wij denken graag mee hoe we uw werk makkelijker kunnen maken. Om samen te kijken wat ProCollect voor uw organisatie kan betekenen kunt u het Informatieformulier invullen op onze contactpagina. U kunt tevens een mail sturen aan: [email protected], of een telefonische aanvraag doen op: 0345-796171.

Werkt ProCollect met een iDEAL-betaallink?

Ja, het meesturen van een IDEAL-betaallink zorgt ervoor dat uw debiteuren makkelijk en direct kunnen voldoen. IDEAL is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Het is een betrouwbare en makkelijke online betaalmethode die veel vertrouwen geniet. Alles om uw debiteur het zo eenvoudig mogelijk te maken om te betalen.

Landen de gelden direct op onze rekening?

De ontvangen gelden verschijnen direct op uw rekening zodra de debiteur heeft betaald. Ook als dit via de betaallink is die ProCollect heeft verstuurd. Om inzichtelijk te hebben welke debiteur zijn rekening heeft voldaan, wordt er dagelijks gekeken welke gelden ontvangen zijn.

Op welke termijn kan ProCollect binnen mijn proces worden geïntegreerd?

Op het moment dat u heeft besloten uw debiteurenbeheer te willen professionaliseren zal er in een persoonlijk gesprek besproken worden welke wensen en behoefte er vanuit uw kant zijn. Onze Customer Succes Manager begeleidt u van A-Z en zorgt ervoor dat we zo snel mogelijk van start kunnen gaan. Er wordt een koppeling gemaakt met uw systemen. En ongeveer 2 weken later zal ons professionele belteam voor u aan de slag zijn. Vanaf dit moment zullen de eerste gelden op uw rekening binnenkomen.  

Is er voor mij als opdrachtgever een inlogomgeving?

Ja, binnen ProCollect kunt u ten alle tijden zien welke stappen zijn ondernomen om uw debiteur te laten betalen. In uw gepersonaliseerde dashboard vindt u de huidige status terug per debiteur, de verstuurde correspondentie en eventuele betaalregelingen. Ook ziet u hier overzichtelijk terug wat het DSO-saldo is, het debiteurensaldo en het aantal debiteuren. ProCollect ontzorgt u.

Wat maakt ProCollect een persoonlijk gerichte oplossing?

Een persoonlijk gesprek zorgt ervoor dat uw debiteur ook echt gehoord wordt. Door een proactieve benadering zorgt ProCollect ervoor dat er in een vroegtijdig stadia naar uw klant wordt geluisterd, samen naar een oplossing wordt gezocht en klantrelaties worden behouden.

Dit doen wij met ons professionele belteam wat beschikbaar is van 08.30-21.00 om iedere debiteur op het juiste moment te kunnen benaderen. De debiteur zal te allen tijde vanuit de naam van de opdrachtgever worden benaderd.

Hoeveel contact momenten zijn er per maand?

Door gemiddeld 6 contactmomenten met de debiteur door inzet van: telefoon, sms, e-mail en post wordt hij op diverse manieren erop gewezen dat er een te betalen rekening voor hem is. Onze ervaring leert dat door het proactief contact er ook door de opdrachtgever wordt ervaren dat ProCollect een verlengstuk is van uw klantenservice. Voordat er een incassotraject gestart wordt willen we de debiteur meermaals de kans hebben gegeven zijn rekening voldaan te hebben.

Wat gebeurt er als de debiteur niet betaald?

Indien uw debiteur niet reageert op de verstuurde correspondentie, of zijn betaalafspraak niet nakomt, biedt ProCollect u de optie het dossier door te zetten naar onze incasso afdeling. ProCollect brengt u in een vroegtijdig stadia op de hoogte wanneer gesignaleerd wordt dat een debiteur niet betaald. Zodra u goedkeuring geeft wordt er voor uw debiteur het pré-incasso traject gestart. Waar door de werkwijze van ProCollect een juridisch correct dossier voor is opgebouwd.

Benieuwd naar onze unieke oplossing?

Neem contact met ons op