
Debiteurenbeheer
Uw debiteurenbeheer optimaliseren? Hoe gaat dit in zijn werk en wat kunt u van ons verwachten? Onderstaand weergegeven vindt u een voorbeeld van een aanmaningsproces. Omdat het hier te alle tijde om uw debiteuren gaat, worden de te volgen stappen afgestemd naar uw wens. Zo wordt het proces persoonlijk afgestemd maar wordt er wel een rechtsgeldig dossier opgebouwd. Benieuwd wat de kosten en mogelijkheden zijn? Laat in onderstaand formulier uw contactgegevens achter voor een offerte op maat!

Werkwijze ProCollect
ProCollect neemt alle activiteiten van uw bedrijf uit handen die gericht zijn op debiteurenbeheer en heeft als streven klantrelaties te behouden. Hoe wij te werk gaan?
Uploaden openstaande vorderingen
Dagelijks (in overleg) levert u een lijst aan met debiteuren waarvan de betaaltermijn is verlopen, waarna ProCollect het aanmaningsproces begint. Naast dat de nieuwe debiteuren in ProCollect verwerkt worden, wordt ook de lijst met betaalde posten verwerkt. Mogelijk heeft de debiteur namelijk alsnog besloten de rekening bij u te betalen.
Contactmomenten
Ons professionele belteam gaat dagelijks van 08.30- 21.00 aan de slag om uw debiteur te contacteren, zo hebben we maandelijks circa 6 contactmomenten via telefoon, email, brief en/of sms. Hierbij wordt er overlegd met uw klant om samen tot een passende oplossing te komen. Soms is het ontbreken van een iDEAL-betaallink het probleem. Door op een correcte toon contact op te nemen blijft klantbehoud het streven.
Resultaat
Het resultaat van de contactmomenten kan zijn dat uw debiteur heeft betaald met de iDEAL-betaallink. Het ontvangen bedrag is direct op uw rekening gestort.
Mocht een debiteur niet in de gelegenheid zijn om het bedrag in een keer te voldoen is er mogelijk een betaalafspraak met de debiteur gemaakt. De betaalafspraak wordt opgevolgd door ProCollect. Mollie stort iedere betaling direct op uw rekening.
Wanneer de factuur een fout bevat kan het zijn dat uw debiteur een bezwaar indient. ProCollect gaat op basis van de beschikbare kennis proberen het bezwaar te weerleggen. Wanneer dit niet mogelijk blijkt wordt het bezwaar naar u doorgezet. In de tussenliggende periode gaan wij door met het incasseren van facturen.
Mocht uw debiteur niet reageren of een betaling uitblijven biedt ProCollect de mogelijkheid om het dossier door te zetten naar CollectMasters. Het pré-incasso traject wordt opgestart. Na 15 dagen heeft u de keuze het bedrag ter incasso door te zetten naar CollectMasters. Dit blijft altijd uw eigen keuze.